tisdag 5 april 2011

Sista dagarna i Bangkok

Igår träffade vi Ying, Poj och Ray. Killarna hade fantstiskt kul och Teo föjde med Ray och hans nanny på leklandet som ligger i Siam Central. Han hade sååååååååå kul och ville inte släppa Ray. Calle och jag är ense om att Teo aldrig lekt så bra med ett annat barn. Det var precis som på Salad Hut förra året. De skrattade från första till sista stund!


Idag har vi varit på Ocean world. Asiens största akvarium, det var fantastiskt kul för oss alla tre! Utom första stunden. Här försöker jag härma Teos reaktion på "vandrande fiskarna".



Dragonfish, så fin och så giftig! Teo såg ut som ringaren i Notredame i sin flytväst då vi skulle åka "Glasbotten båt".



Dessa vattenråttor skulle inte vara kul att få in på vinden! Vi kan nog vara glada för våra enkla skogsmöss!


Vi åker tuk tuk tuk enligt Teo!


Tyvärr vred Teo nacken av Pingu, mycket sorgligt!


Vi fick alla prova på "Happy fish, happy feet", det killade något hemskt. Det var svårt att sitta still och låta bli att skratta! Teo sa att han var klar efter 1 minut :-) Fötterna fick sig en riktigt bra peeling och var jättemjuka efteråt! En mycket skum upplevelse!!




Sen gick vi in i det stora glasgångarna där man bokstavligen går i akvariet. Det var en mäktig känsla att se alla hajar och andra stora fiskar så nära!


Matdax! Jag skulle inte vilja stå där på botten med en låda blodig fisk!

En uppstickare!


Den som gapar efter mycket... Teo var impad av hajens tänder!


söndag 3 april 2011

Samui - Bangkok

Nu har vi tagit oss till Samui, vi åkte med Seatran till Mae haad stranden på Samui och det var en kavlugn färd! Just nu sitter vi på flygplatsen och väntar på planet till Bangkok. Vi ska bo på hotell Narai, hoppas att det blir bra! Imorgon kommer vi eventuellt att stråla samman med Poj, Ying och Ray för middag. Det vore jättekul att träffas igen efter ett år! De är ju inbitna Bangkokbor och kan nog tipsa oss om mycket kul! Vi träffade dem förra året på Salad Hut. Avgångshallen på Samui. Luftigt ;-) Vårt rum på Narai!

lördag 2 april 2011

Ett regnigt Koh Panghan

Nu var det ett tag sedan vi lämnade Koh Tao och det förra inlägget gjordes. Vi har inte haft el (sporadiskt) eller internet på över en vecka eftersom det har regnat mer än jag någonsin kunnat föreställa mig! På två dygn kom det 700mm när det var som värst! Fatta!!! 70 cm regn!!! Vi har iallafall haft en makalös tur eftersom vi bott på läsidan av ön och inte drabbats mer än vi gjort. Vi har träffat människor som kommit hit de senaste dagarna som kan berätta om förödelsen på Koh Samui och Koh Tao. Vi har verkligen prickat in rätt ställe att vara på under denna regnkatastrof!!! Vi har mest myst i restaurangen och på rummet, tack och lov att vi inte snålade och tog en liten bungalow! Alla har varit uppgivna, men jag, Calle och Teo har verkligen bara myst i regnet. Visst kan man bli rastlös när man inte kan ta sig någonstans, man jag har njutit i fulla drag med att bara umgås med familjen, spela spel och leka!


Ett kort i taxin på väg till Salad Hut. Stället där "Teo blev till Vi måste alltid ta ett kort när vi kommer förbi det ställe där vi stod när vi fattade vårt beslut om att adoptera! Nedan bilder på vår bungalow!



Så här såg det ut när vi kom till Salad hut, men samma dag som familjen Turner åkte (vilket måste vart i sista sekunden bokstavligen), så började målnen dra ihop sig och vi förstod att det skulle bli ett stort oväder.



Vi fattade dock inte hur stort! Kolla den lilla floden som flyter ner från bergen innan och under ovädret så förstår ni!



Vi trodde detta var illa, men kolla in vad som hände sen!


8 meter höga vågor som slog upp på altanen! Fy vad det var läskigt! Det var inte lätt att sova av oljud och oro!



Vi blev bjudna på Monsunparty av våra trevliga grannar!



Seven eleven hade försätt sig med barrikader mot floderna uppifrån djungeln!


På en av restaurangerna fanns en massa leksaker och Teo fastnade för denna till pappas glädje!


Nya badmodet!

måndag 21 mars 2011

4 hjuling och lite annat

Det får bli ett lite huller om buller inlägg med bilderna medan Teo sover middag!

Isabel och jag spelar airhockey!

Nej...men...kan det vara...JA!!! Bananshake!

Teo tog kort på Paul och Isabel!

Killarna med sina monsterface skrämmer personalen!

Teo i sin mundering inför avfärd på 4 hjulingen. Jag tycker han ser ut som polisen i Terminator!

Fantastisk utsikt från lunchrestaurangen!
La familia på väg att dra iväg!

Teo ligger och funderar på livet och när nästa bananshake ska dimpa ner!?


Koh Nuang Yuan sedd från Koh Tao!

Varför inte stanna och Buddgetera lite :-)

Utsikten var fenomenal från en av de högsta punkterna på Koh Tao. Vägen dit var inget för veklingar!

Det ser ut som om jag håller krampaktigt i Isabel så hon inte ska smita, men jag tror det är sviter efter fasthållningen efter resan!

Vackert ställe att stanna och luncha på!

En tur i hängmatta är alltid kul!!!Det var tur att Isabel var med, för det fanns tydligen massor av krokodiler där under enligt Aiden och Teo!

Elefanten får banan!

cashewnötsträd! Nötterna sitter på frukten och måste handskalas, vilket gör priset så dyrt....förståeligt!

Ananas på stranden med två beundrande killar!

Imorgon drar vi till Koh Panghan, vi ser fram emot att träffa alla goa människor där-1