torsdag 10 september 2009

Vår väntans sång /Our waiting song

Under tiden vi väntat i på vår lilla kille och även innan vi hade blivit matchade med honom, så har vi haft en låt som både kan få mig att skratta och gråta. Skratta för att videon är så himla speciell och rolig och gråta för att texten känns som skriven för oss! Att inte ha någon som helst kontroll över situationen och bara vänta på att telefonen ska ringa. Första gången det ringde 9 juni så gick det till så här:
- 9 Juni 2009 klockan 12:15 sitter Calle hos en kund inne i Stockholm, då Mona på Barnens Vänner ringer och säger att det finns en liten pojke som passar in på vår ansökan. Klockan 12:19 ringer Calle till mig och viskar fram, "Hej, det är jag...har du tid...Mona har ringt...de har hittat en liten pojke åt oss." Det går inte att beskriva känslan av detta ögonblick. Så totalt fantastisk chockartad lycka. Tårarna kommer och kollegorna runt om förstår snart vad som hänt. Calle kommer och hämtar mig på jobbet i Södertälje och resan hem på en timme verkar oändlig. Väl hemma öppnar vi mailet med informationen och bilderna på HONOM. Jag kan inte förstå ett ord engelska, mitt hjärta bultar frenetiskt och min hjärna har stängts av och allt jag ser och kan ta till mig är bilderna. Han är så söt att hjärtat smälter och tårarna rullar ner för våra kinder. Vi vet på en gång att det är han...vår son. Vi skickar in alla papper på att vi vill fortsätta adoptionen av honom.

- Det andra telefonsamtalet kom 7 september när Carin på barnens vänner ringer och säger att vi nu är godkända av Kina att få komma dit och hämta vår lilla kille så snart vi fått reseinbjudan.

Här är länken till låten/link to the song http://www.youtube.com/watch?v=1Tp0r9197uo

English summary:
During our wait we have had one song that made us both laugh and cry. Laugh because the video is so hilarious and cry because the lyrics is “written for us”. You have no control during the waiting and just waiting for the call! First the matching call and later the LOA call. I think Coldplay wrote this song for all adoptive parents out there ;-)



1 kommentar:

sweduk sa...

love the song...not so sure about the dancers tho` ;-)