Äntligen är vi framme! Teo frågade när vi kom till Koh Samui när vi skulle åka till Thailand!? När vi sa att vi var i Thailand så sa han att "nej mamma, det här är inte Thailand!" Så Calle och jag vet inte riktigt var vi var de första nätterna ;-) På Arlanda med spänd förväntning om att flyga iväg snart! Det tog 9,5 timmar med Thai till Bankok!
Efter 50 minuter med inrikes flyget landade vi på Koh Samui. De har inte en helt tokig ankomsthall...eller...??
Första bananshaken sörplas i väntan på att vårt rum ska bli klart!
Dag 2 tog vi en promenad till Big Budda, med ett lunch och sovstopp på vägen!
Teo sitter och filosoferar på semesterlivet?!
Vi ringde i alla klockor för att få tur i livet!
Vi bidrog med en donation till det nya templet.
Vi blev välsingnade med lyckoarmband!
En inte allt för exploaterad restaurang på vägen! Vet inte om jag skulle vilja äta där!?
Efter 1,5 timmar på färjan till Koh Tao så steg vi i land i hamnen.
Vi har renoverat köket! Vi har målat taket, satt upp ny panel och bytt luckor. Vi har även byggt en vitrindel med bänk runt fönstret, så detblev massor av mer förvaring. Det blev så ljust och fint! Furutak med ekluckor var det vi hade innan. Köksbordet fick stå i den del av köket som för tillfället inte målades i om det ser trångt ut =) Första strykningen på gång.
Teo ville prova förstås!
Skåp och bänkar börjar ta form!
Luckorna bytta!
Skåpen klara med små "leksaksförvaringskåp" under bänken.
Idag för ett år sedan landade vi på Arlanda med vår underbara lilla Teo. Tänk vad tiden gått fort, det är svårt att förstå!
Det var så fantastiskt att se alla välkända, älskade människor som stod och tog emot oss. Det gick inte att hålla tillbaka glädjetårarna över att äntligen vara hemma med vårt lilla "Skrutt".