lördag 12 mars 2011

Chilla en ny konst för Teo + Calles olycka


Teo tycker det är väldigt mysigt att äta vid så "konstiga bord"

För att se riktigt cool ut så måste solbrillorna med!!

Dagens lunch efter bad och lek på stranden...

...det har varit kanonfint väder hela dagen...

...Teo ligger och bara myser, tills...

...Calle för åttonde gången i livet får en fågel som flyger förbi och bajsar på honom, vad är oddsen???

Ikväll lekte Teo i sanden tills det var dax att äta middag!


Vi låg och spanade på månen, stjärnorna och tittade på en eld-show! Spännande!

fredag 11 mars 2011

Arlanda-Samui-Koh Tao

Äntligen är vi framme! Teo frågade när vi kom till Koh Samui när vi skulle åka till Thailand!? När vi sa att vi var i Thailand så sa han att "nej mamma, det här är inte Thailand!" Så Calle och jag vet inte riktigt var vi var de första nätterna ;-)

På Arlanda med spänd förväntning om att flyga iväg snart! Det tog 9,5 timmar med Thai till Bankok!

Efter 50 minuter med inrikes flyget landade vi på Koh Samui. De har inte en helt tokig ankomsthall...eller...??

Första bananshaken sörplas i väntan på att vårt rum ska bli klart!

Dag 2 tog vi en promenad till Big Budda, med ett lunch och sovstopp på vägen!

Teo sitter och filosoferar på semesterlivet?!

Vi ringde i alla klockor för att få tur i livet!

Vi bidrog med en donation till det nya templet.

Vi blev välsingnade med lyckoarmband!

En inte allt för exploaterad restaurang på vägen! Vet inte om jag skulle vilja äta där!?

Efter 1,5 timmar på färjan till Koh Tao så steg vi i land i hamnen.

Lunch med Teo flugfångaren!

tisdag 22 februari 2011

Nyår x 2 och bakning

Vi bakade lite i förra veckan, att slicka ur det sista ur bunken var nog det som uppskattades mest av Teo =)




Vi firade nyår med underbara familjen Turner!!!
Killarna var djupt impade av tomteblossen!

Lite TV tittande efter middagen...som vanligt så går det inte att sitta i soffan!

Paul tog en "liten" avec till kaffet, men såg lite snurrig ut efter det!?


Vid 12 slaget gick vi ut och kollade på fyrverkerierna!


Det var så kallt att skumpaglasen frös fast i handskarna!


Det var lättare sagt än gjort att skicka upp ballongen! Väderspänningen ville sig inte ;-)

Sen var det dax att fira det Kinesiska nyåret en dryg månad senare! Jag tycker bilden på Teo nedan nästan ser ut som ett fotomontage!?

Teo var väldigt rädd för draken, men när den låg still gick det bra att titta på lite avstånd!

Våra underbara Hope Haven killar!!!



Firandet avslutades med restaurangbesök och gemensamhet!

onsdag 1 december 2010

Köksrenovering

Vi har renoverat köket! Vi har målat taket, satt upp ny panel och bytt luckor. Vi har även byggt en vitrindel med bänk runt fönstret, så detblev massor av mer förvaring. Det blev så ljust och fint!

Furutak med ekluckor var det vi hade innan. Köksbordet fick stå i den del av köket som för tillfället inte målades i om det ser trångt ut =)

Första strykningen på gång.

Teo ville prova förstås!

Skåp och bänkar börjar ta form!

Luckorna bytta!

Skåpen klara med små "leksaksförvaringskåp" under bänken.
Allt på plats inklusive grabbarna!

fredag 12 november 2010

Ett år sedan

Idag för ett år sedan landade vi på Arlanda med vår underbara lilla Teo. Tänk vad tiden gått fort, det är svårt att förstå!

Det var så fantastiskt att se alla välkända, älskade människor som stod och tog emot oss. Det gick inte att hålla tillbaka glädjetårarna över att äntligen vara hemma med vårt lilla "Skrutt".